среда, 25. фебруар 2015.

Umetnost iluzije - Scenska šminka

Studioznim izučavanjem i praksom, scenska šminka, kao umetnost iluzije, usavršava se poput svih drugih umetnosti.

Osnovni koncept scenske i svakodnevne šminke je isti, obe se koriste za stvaranje iluzije. Svakako, iluzija koja se želi stvoriti na sceni je obično prilično drugačija od one u svakodnevnevnom životu. Najčešće, svakodnevno šminkanje se koristi za pokrivanje nekih nesavršenosti ili mane i isticanje prirodne lepote. Scenska šminka može da se koristi za dramatične efekte sa tedendenciom da bude mnogo teža i zahtevnija od svakodnevne šminke. Ipak, razlike između scenske i svakodnevne šminke nisu tako velike kao što se misli.
U savremenoj pozorišnoj produkciji danas preovladava tendencija za prirodnom i manje teškom šminkom, nego što je to bio slučaj u ranijim periodima, naročito za film i televiziju. Konceptualan make up i umetničko scensko stvaralaštvo, na modnoj i estradnoj sceni, photo shooting-u, postaju sve zahtevniji postavljajući visoke standarde i očekivanja u odnosu na postojanost i kvalitet, efekte i mogućnosti, scenske i šminke uopšte.
Tako da danas suštinska razlika u scenskoj i svakodnevnoj šminki gotovo i da ne postoji, osim u samom nazivu. U biti, razlika je samo u primeni i postupnosti, odnosno, tehnici/funkciji i konačnoj ekspresiji, pod određenim osvetljenjem.
Scenska šminka bi trebalo da bude jača u strukturi i pigmentaciji, jer omogućava da se efekat vidi izdaleka, što je tipično za scensku produkciju. Od isticanja do prenaglašenosti oblika glumčevog lica i starosnog efekta izvođača, šminka apsolutno može da transformiše glumca na sceni. Svakodnevna šminka je lakša od scenske jer prati prirodan izgled tena dajući mu više organski izgled. Ideja svakodnevne šminke je da samo pokrije manje nedostatke, fleke, bez postavljanja centralne tače u make up-u. Scenska šminka ima za cilj da oslika karakter i bude deo kostima na sceni, dok je svakodnevna više pozadinska, uklopljena sa nečijim prirodnim karakterisitkama.



U većini slučajeva apsolutno nije potrebno kupovati šminku poznatih svetskih brendova, za šta je, btw neophodno izdvojiti i uložiti popriličnu svotu novca (a nije uvwk nužno da cena prati kvalitet), posebno ako na tržištu postoji i domaći proizvođač koji ispunjava sve pomenute zahteve, odličnog kvaliteta po pristupačnijoj ceni.
Poenta je da šminku treba znati koristiti. U pravim rukama ona postaje magično sredstvo u kreiranju umetnosti.

MUA & Stilyst MaYa/HromoDinamika

Scenska šminka - Kozmetika Martinović
Svi oni koji se bave scenskom šminkom i maskom, ili pružaju usluge šminkanja, svakako bi trebalo da su upoznati i sa vrlo kvalitetnim proizvodnim programom kozmetike Martinović.
Sa druge strane, kada želite da izgledate glamurozno i zavodnički, kao na sceni, budete zapaženi, da blistate i na svakoj fotografiji delujete savršeno i perfektno, bilo da je u pitanju večerni izlazak ili je to deo vašeg svakodnevnog imidža; kao i svi oni koji bi da se oprobaju i budu "sami svoji majstori" za razne maskenbale i cosplay-eve, uz stručne savete o primeni i načinu korišćenja, naći sve što je potrebno da ispolje svoju kreativnost.
Zapravo, neki proizvodi kozmetike Martinović bi trebalo da su sastavni deo svakog make up nesesera, a po potrebi, Studio Martinia će angažovati profesionalne make up i body art umetnike.

MUA MaYa HromoDinamika

 Kozmetika Martinović uspešno postoji i posluje već trideset godina.
Scenska šminka koju proizvodi kozmetika Martinović, slobodno, i bez preterivanja, se može svrstati u profesionalnu višu klasu po svom kvalitetu i mogućnostima koje pruža.
U okviru proizvodnog programa i asortimana postoji više linija, za određenu namenu, ali u svakom trenutku, uz pravilnu primenu, mogu se kombinovati, kreirati najrazličitije maske i postizati neverovatni efekti, za svaku priliku.
Osnovne dve linije scenske šminke su masna scenska šminka i aqua šminka za scenu i body art. Tu su i  vlasuljarski proizvodi i dodaci, artikli za scenu od lateksa i gume, veštačka krv, kao i ostali prateći artikli koji su usko povezani, kao što je puder za dekovanje masne šminke, skidač šminke, prirodni Mastix lepak, veštačke trepavice... dok palete ruževa i kompakt senki, istovremeno pripadaju i dekorativnoj grupi proizvoda.



Masna scenska šminka podrazumeva masne tenove, pomoćne boje i masne senke za specijalne efekte. Ono što je zajedničko za sve vrste masne šminke je da se, na očišćeno i pripremljeno lice, nanose sunđerom ili četkicom u fazama i obavezno se svaka faza fiksira nebojenim mineralnim puderom; a odstranjuje se posebnim skidačem šminke (još jedan od sjajnih proizvoda istog brenda), a potom temeljnim umivanjem vodom.

Masni tenovi čine osnovu, odnosno, koriste se kao podloga, za senčenje i nijansiranje. Proizvodi se u gotovo četrdeset nijansi, a ako se baš i dogodi da među njima nema nijansa koju ste vi zamislili, uvek možete da je naručite i za par dana ćete je imati. Tako je i sa svim ostalim bojama scenske šminke.

Inače, ono što je meni posebno simpatično, zapravo veoma je praktično, to su vlo asocijativni nazivi tenova. Npr. pored numeričke oznake boje tena možete da ga pamtite i po opisnom nazivu, od jednostavnijih: roze ten, natur breskva, kajsija natur, karamel natur ten, čokolada, delikat TV ten/super priridan... do insirativnih, bajkovitih asocijacija: Slonova kost - Vasilisa, Baš Čelik/čelično sivi ten, Veštica, Lutka, Kralj-silk muški ten, Alisa-silk roze ženski, Indijanac-kapućino, Braća Dalton-prljavi ten...

Iako su u osnovi na uljanoj bazi, masni tenovi nisu samo za scenu. Zbog svoje srednje do jake pokrivne moći, nanose se u tankom sloju i daju odličen rezultat, pa se tako mogu koristiti i za sve druge posebne prilike kada je važno da izgledate sjajno i ostavite dobar utisak. Posebno su pogodni za suvu i suvo-normalnu, ali i za zreliju, dehidriranu kožu. veoma lako se nanosi, lepo se razmazuje, meša i ujednačava, i nakon blagog fiksiranja puderom za dekovanje, dobićete baršunast izgled i vrlo postojan make up.
Nastaviće se...
fotografija preuzeta sa sajta http://www.martinia.co.rs/









Нема коментара:

Постави коментар